“ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ” ΑΠΟ ΤΟ CINE ΔΡΑΣΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΕΥΚΡΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ

Την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ από το Cine-Δράση προβάλλεται η ταινία “Έτερος Εγώ/Eteros ego”.


Ελλάδα, 2016. Διάρκεια: 101′. Σκηνοθεσία-Σενάριο: Σωτήρης Τσαφούλιας. Πρωταγωνιστούν: François Cluzet, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Δημήτρης Καταλειφός, Μάνος Βακούσης, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Γιώργος Χρυσοστόμου, Άννα Καλαϊτζίδου, Kόρα Καρβούνη, Βασίλης Ρίσβας, Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Δημήτρης Μαύρος. Φωτογραφία: Γιώργος Μιχελής.
Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης, Γιώργος Γεωργόπουλος. Μουσική: Κώστας Μαραγκός.
Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας-Μιχάλης Κακογιάννης και Βραβείο Νεότητας στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, απέσπασε η ταινία «Έτερος Εγώ».΄

Ενα ενδιαφέρον καλογυρισμένο αστυνομικό θρίλερ, με πυκνό μυστήριο, αινιγματική ατμόσφαιρα, συναρπαστικούς γρίφους, μαθηματικές αναφορές από ένα νέο Έλληνα δημιουργό, τον Σωτήρη Τσαφούλια, που δείχνει να παίρνει ρίσκα και να διαθέτει μεράκι για ένα είδος σινεμά που σπάνια συναντάμε στην ελληνική φιλμογραφία.

Ο Τσαφούλιας άντλησε την έμπνευση του από τηνιδιοφυή θεωρία του Πυθαγόρα στην οποία ο αρχαίος φιλόσοφος συνδυάζει μέσω των «φίλιων αριθμών», τα μαθηματικά με τον ορισμό της φιλίας. Δυο αριθμοί λέγονται «φίλιοι», (αγαπημένοι) όταν ο καθένας ισούται με το άθροισμα των γνήσιων διαιρετών του άλλου.

Ως «έτερο εγώ» o Πυθαγόρας ορίζει τον φίλο, όχι το άλλο μισό, αλλά τον «άλλο εαυτό».
Στη συγγραφή του σεναρίου βοήθησε ο Τεύκρος Μιχαηλίδης, πολυδιαβασμένος, καταξιωμένος και αγαπημένος Έλληνας συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων ο οποίος κάνει και ένα μικρό πέρασμα στην ταινία.

Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Cine-Δράση, θα παραβρεθεί στην προβολή της Πέμπτης 1/2/2018 και θα συνομιλήσει με τους παρευρισκόμενους με θέμα: «Κινηματογραφικές Εξισώσεις».

Στην Αθήνα, το 2015, ένας δολοφόνος εκδικητής με προσωπικό κίνητρο, διαπράττει 5 φόνους χρησιμοποιώντας ως μέθοδο-αλγόριθμο τη θεωρία των φίλιων αριθμών του Πυθαγόρα, ρητά του οποίου αφήνει στη σκηνή κάθε εγκλήματος, εκφράζοντας έτσι και δίνοντας υπόσταση στις εγκληματικές του πράξεις.

Τις προσπάθειες της αστυνομίας να εξιχνιάσει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από τις δολοφονίες, αναλαμβάνει να συνδράμει ο Δημήτρης Λαΐνης, ένας εκκεντρικός, αντικοινωνικός και παράλληλα έξυπνος και παρατηρητικός καθηγητής Εγκληματολογίας.

Εκτός από τις Πυθαγόρειες θεωρίες, μόνο σύμμαχο στις προσπάθειες του έχει τον καθηγητή μαθηματικών Marcel de Chaff. Και όπως συμβαίνει στα περισσότερα φιλμ νουάρ έτσι και εδώ ο ήρωας μας, όσο περισσότερο πλησιάζει στην ανακάλυψη του δολοφόνου, τόσο περισσότερο ταυτίζεται συναισθηματικά με τον εγκληματία που αναζητεί και οδηγείται σε επικίνδυνα μονοπάτια. Θα καταφέρει τελικά να λύσει το μυστήριο και να αποκαλύψει τον ένοχο;

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας προσπαθεί με αξιέπαινο, αλήθεια, τρόπο, σκηνοθετώντας αυτήν την ταινία να κάνει τη διαφορά στο ελληνικό σινεμά βασισμένος σε ένα καλοδουλεμένο, μετρημένο και ειλικρινές σενάριο που διαθέτει όλα τα απαραίτητα μπρος-πίσω χρονικά ταξίδια του, μια ρεαλιστική σκηνογραφία των χώρων του εγκλήματος, που προβάλλονται ιδανικά χωρίς να φαντάζουν στημένοι και ψεύτικοι και ένα δυνατό καστ από πολύ καλούς Έλληνες ηθοποιούς, που σε αντίθεση με την πεπατημένη δεν είναι τηλεοπτικοί αστέρες.

Ξεχωρίζουν ο πρωταγωνιστής Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ένας από τους αξιόλογους νέους ηθοποιούς μας, ο πολύπειρος Δημήτρης Καταλειφός στο ρόλο του μέντορα, ο Μάνος Βακούσης και η Ιωάννα Κολλιοπούλου σε σημαντικούς ρόλους. Το ολιγόλεπτο σημαντικό guest του διάσημου Γάλλου François Cluzet (γνωστού από τις ταινίες «Άθικτοι» και «Μην το πεις σε κανέναν» που έχει προβάλει το Cine-Δράση) δρα ενισχυτικά στο καλό αποτέλεσμα. Η μουσική του Κώστα Μαραγκού συμπληρώνει ιδανικά το φιλμ.

Η ταινία αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό, το οποίο γέμιζε τις αίθουσες στις οποίες προβαλλόταν τον περασμένο χειμώνα. Τον Μάρτιο του 2017 ο σκηνοθέτης αποφάσισε να το αποσύρει, επειδή με ένα περίεργο τρόπο συνδέθηκε με μια απόπειρα και μια δολοφονία οδηγών ταξί στην Κηφισιά.

Το γεγονός που οδήγησε σε αυτή τη βεβιασμένη κίνηση ήταν ότι στην ανοιχτή συζήτηση που ακολούθησε μια προβολή σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας, ένας θεατής ρώτησε χαρακτηριστικά τον σκηνοθέτη: «Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό όταν γράφατε το σενάριο, πως θα μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον να κάνει κάτι αντίστοιχο στην πραγματική ζωή;». Λίγο αργότερα o παράξενος θεατής αποχώρησε διακριτικά από την αίθουσα.

Κάποιοι από τους παρευρισκόμενους θεώρησαν ότι το προφίλ του ερωτώντα ταίριαζε με την περιγραφή που δόθηκε στη δημοσιότητα για το φερόμενο ως δράστη και ενημέρωσαν την αστυνομία και, αλλοίμονο, την αντ΄ αυτής Αγγελική Νικολούλη, η οποία στη γνωστή trash εκπομπή της Φως στο Τούνελ, πρόβαλε μαρτυρίες που συνέδεαν τον μανιακό «δολοφόνο ταξιτζήδων» με την εν λόγω ταινία. Στα πλαίσια της έρευνας, ο Τσαφούλιας κλήθηκε να επιβεβαιώσει την πληροφορία και να παραδώσει ό,τι υλικό υπήρχε από την συγκεκριμένη εκδήλωση προκειμένου να συνδράμει στις έρευνες, αίτημα στο οποίο ανταποκρίθηκε, ευχόμενος παράλληλα ο άνθρωπος που έκανε την ερώτηση να εμφανιστεί, προκειμένου να αποδειχθεί πως η σύνδεση του δράστη με την ταινία, ήταν απλά μια τραγική σύμπτωση.

Και ενώ αυτός δεν παρουσιαζόταν αποφάσισε να αποσύρει την ταινία από τους κινηματογράφους, όχι διότι αναγνώριζε κάποια σύνδεση της με το δράστη της Κηφισιάς, άλλωστε όπως είπε χαρακτηριστικά: «η πραγματική ζωή και η μυθοπλασία είναι δυο δρόμοι παράλληλοι που δεν συναντιούνται ποτέ», αλλά προκειμένου να μην παρεξηγηθούν οι δικές του προθέσεις και των συνεργατών του .
Η πρωτοφανής αυτή πράξη αυτολογοκρισίας γέμισε θλίψη τους, δυστυχώς, πάρα πολλούς σινεφίλ που παρακινούμενοι από τα θετικά σχόλια που διαδίδονταν κυρίως από στόμα σε στόμα, ήθελαν αλλά δεν πρόλαβαν να παρακολουθήσουν την ταινία.
Εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=1HEJmhVaCas το trailer

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *